![](https://cdn.myportfolio.com/9fbc3cd4-5374-4883-a3a4-4f9bd43183eb/bad68312-ee1d-4a3b-a1cf-2aa754f0922c_rw_600.jpg?h=c12e1e82f4e668235ceb18f579013355)
![](https://cdn.myportfolio.com/9fbc3cd4-5374-4883-a3a4-4f9bd43183eb/360049b6-6877-4cfb-a8cf-d799161287fa_rw_3840.jpg?h=68187944554309b84bb8ebda82214bf4)
![](https://cdn.myportfolio.com/9fbc3cd4-5374-4883-a3a4-4f9bd43183eb/187b15c4-6b33-460e-bea8-6404ab1b269a_rw_1920.jpg?h=3ffa580ed9003f585126e40e971d3e53)
![](https://cdn.myportfolio.com/9fbc3cd4-5374-4883-a3a4-4f9bd43183eb/f5823cea-786b-471c-b32a-cb33cad96ad0_rw_1920.jpg?h=afaa77e90724415044e97310ca7615ae)
![](https://cdn.myportfolio.com/9fbc3cd4-5374-4883-a3a4-4f9bd43183eb/d296daf1-79a6-4716-b393-833dd3362591_rw_1920.jpg?h=f4ea70ad14196ca855376faa0140b4d9)
![](https://cdn.myportfolio.com/9fbc3cd4-5374-4883-a3a4-4f9bd43183eb/ef0f42ef-2ac7-46d3-9f27-1a0f1f3cf49f_rw_1920.jpg?h=9e6816332f66c99ef3a3e1603ac5d03e)
![](https://cdn.myportfolio.com/9fbc3cd4-5374-4883-a3a4-4f9bd43183eb/41c017d8-a910-4308-bde7-cbd8257bc5fb_rw_1920.jpg?h=ac853f9ebe4d6a3e6dc3ddf875d48fed)
![](https://cdn.myportfolio.com/9fbc3cd4-5374-4883-a3a4-4f9bd43183eb/b41ad85a-42b0-4d3a-8fe5-aaa990df8593_rw_1920.jpg?h=ed6414a60376bc89df5d1901f89e0035)
![](https://cdn.myportfolio.com/9fbc3cd4-5374-4883-a3a4-4f9bd43183eb/2e365e72-2c35-4055-a4e5-82e5eb607820_rw_1920.png?h=9209f747c8f82fafb94793f05a12d5b3)
Med: Maria Bock, Guri Johnson, Kristine Henriksen, Pernille Dahl Johnsen, Anethe Alfsvåg, Ida Løken Valkeapää, Trond Peter Stamsø Munch, Inge Kolsvik, Kine Eliassen, Tôve Funderud Skogvang, Fia Augusta Bøckmann,
Strikk: Henny Berg
Kostymeansvarlig: Lise Berg
Master of props: Paul Dzur og Irene Lind
Hjortemasker: Anette Werenskiold
Scenograf og kostymedesigner: Dordi Strøm
Lysdesign: Elisabeth Kjeldahl Nilsson
Lyddesign: Jim-Oddvar Hansen
Dramaturg: Tale Næss
Regi: Nina Wester og Ingrid Forthun
Foto: Gisle Bjørneby
Anmeldelser
Fantastiske «Vestregata»
- «Vestregata» er teatersjef Nina Westers avskjed med HT, og for en avskjed hun tar. Med dette stykket går hun ut med seiersfanfarer og laurbærkrans, skrive NRKs Per Kristian Olsen.
«Vestregata» – en historie nært hjertet
«Jeg blir virkelig imponert av Tôve Funderud Skogvangs innsats, som er noe av det beste jeg noen gang har sett av en barneskuespiller» - Helge Matland, iTromsø
Hålogaland Teaters «Vestregata» er sosialdrama som folkekomedie
«Det er ikke bare epoken det er lagt til - 1960-tallet - som gir dette en eim av en annen tid. I uttrykket kombineres også teaterstiler som var vanligere i HTs tidlige tider» - skriver Dagbladet i sin anmeldelse
«..elegant og smart»
«Dette er et stykke tromsøværingene for all del bør se - både fordi det er så elegant og smart i form av lyd og lys som bare HT på sitt beste kan få til i Tromsø - og fordi Vestregata er det mest ambisiøse og friske satt opp i sørbyen på lenge» skriver Nordlys' Andreas Høyer
Kostymeansvarlig: Lise Berg
Master of props: Paul Dzur og Irene Lind
Hjortemasker: Anette Werenskiold
Scenograf og kostymedesigner: Dordi Strøm
Lysdesign: Elisabeth Kjeldahl Nilsson
Lyddesign: Jim-Oddvar Hansen
Dramaturg: Tale Næss
Regi: Nina Wester og Ingrid Forthun
Foto: Gisle Bjørneby
Anmeldelser
Fantastiske «Vestregata»
- «Vestregata» er teatersjef Nina Westers avskjed med HT, og for en avskjed hun tar. Med dette stykket går hun ut med seiersfanfarer og laurbærkrans, skrive NRKs Per Kristian Olsen.
«Vestregata» – en historie nært hjertet
«Jeg blir virkelig imponert av Tôve Funderud Skogvangs innsats, som er noe av det beste jeg noen gang har sett av en barneskuespiller» - Helge Matland, iTromsø
Hålogaland Teaters «Vestregata» er sosialdrama som folkekomedie
«Det er ikke bare epoken det er lagt til - 1960-tallet - som gir dette en eim av en annen tid. I uttrykket kombineres også teaterstiler som var vanligere i HTs tidlige tider» - skriver Dagbladet i sin anmeldelse
«..elegant og smart»
«Dette er et stykke tromsøværingene for all del bør se - både fordi det er så elegant og smart i form av lyd og lys som bare HT på sitt beste kan få til i Tromsø - og fordi Vestregata er det mest ambisiøse og friske satt opp i sørbyen på lenge» skriver Nordlys' Andreas Høyer